חדשות

משרד הבריאות מסרב לאשר פתיחת יחידות צנתורי מוח בבתי חולים

התוצאה: ממרכז הארץ ועד חיפה, אין אף לא יחידת צנתורי מוח אחת | במשרד הבריאות מסבירים: "היעדר מיומנות מקצועית עלול לגרום יותר נזק מאשר להועיל"

חדר צנתורי מוח ב"סורוקה". (צילום ארכיון: "סורוקה")

משרד הבריאות סירב עוד ב-2017 לאשר לבית החולים הלל יפה בחדרה לפתוח יחידה לצנתורי מוח, "כדי שלא לגרום נזק למטופלים בשל היעדר מיומנות". כך דווח הבוקר (ה') אדיר ינקו ב-Ynet. עוד כמה בתי חולים סורבו לאותה בקשה והתוצאה: ממרכז הארץ ועד חיפה אין למעשה יחידות לצנתורי מוח.

בדיווח נמסר כי לאחר שמשרד הבריאות השיק ב-2017 את התכנית הלאומית לטיפול בשבץ המוחי, הגיש "הלל יפה", "הבקשה איננה תואמת את מדיניות המשרד בסוגיית יחידות לצנתורי מוח. לפיכך, הרינו להודיעכם כי הבקשה לא מאושרת".

כיום רק תשעה בתי חולים (סורוקה, אסף הרופא-שמיר, שיבא, איכילוב, בילינסון, שערי צדק, הדסה, רמב"ם וגליל-נהריה) מפעילים יחידות צנתורי מוח. אין עדיין יחידות כאלו כדי לשרת את תושבי השרון, עמק יזרעאל ועמק הירדן. לאחרונה התחיל בית החולים פדה-פוריה בטבריה בתהליך לפתיחת יחידת צנתורי מוח משלו, באישור משרד הבריאות. גם "ברזילי" באשקלון ו"העמק" בעפולה הביעו עניין בפתיחת יחידה לצנתורי מוח.

בדיווח צוטט פרופ' דוד טנה, יו"ר איגוד הנוירולוגים: "מרכז קטן ופחות מיומן - פחות טוב לנפגע שבץ מוחי מאשר להפנותו למרכז גדול יותר, גם אם הוא מרוחק. לא נכון שיהיה מרכז צנתורים בכל בית חולים בישראל. יש אזורים בארץ שיהיה יותר נכון להוסיף בהם יחידות כאלו".

משרד הבריאות מסר בתגובתו: "צנתור מוחי דורש מיומנות רבה. אם הוא נעשה על ידי צוות פחות מיומן, הנזק עלול להיות גדול מהתועלת. ההגבלה היא על מנת שלא לגרום נזק בשל היעדר מיומנות. בתקופה האחרונה ועדה מקצועית דנה בצורך בפתיחת מרכזי צנתור נוספים".

נושאים קשורים:  צנתורי מוח,  פרופ' דוד טנה,  חדשות,  בתי חולים
תגובות
אנונימי/ת
11.06.2021, 10:31

ומה לעשות כשלפעמים גם משרד הבריאות צודק. זמן ההגעה מהלל יפה לרמב"ם בנט"ן הינו 35-40 דקות, גם למרכז לא ארוך, תלוי בשעת היממה. יוקרה וDRG אינם חזות הכל. וכן, הלל יפה בית חולים טוב מאוד בתחומים רפואיים אחרים. בחלט יש במה להתגאות ! על יחס נפלא למטופלים ולצוות בכלל אין מה לדבר.

צודק לגמרי. רק חבל שפרסמת בתור אנונימי

אנונימי/ת
11.06.2021, 17:23

זה לא עניין של יוקרה ושכחתם שניכם שרק עד שהאדם מועבר לנט"ן, ומשם מועבר לבית חולים אחר, נבדק שטב ורק אז מטופל בבית חולים אחר הוא כמעט שעתיים וחצי. וזה בתנאי שיש בית חולים קולט ואין פקקי תנועה בדרך. אז לחשב רק חצי שעה זה חישוב שגוי.
אין הכיון שיש 4 בתי חולים במרכז שעושים אותה פעולה ומהשרון צפונה רק אחד.

אנונימי/ת
13.06.2021, 10:18

לא ייתכן שבגלל אישור לא מפעילים שירות מציל חיים שכזה! חבל שזה עולה בחיי אדם. בהלל יפה יש את כל הציוד התשתית והמומחים כדי להפעיל את השירות!